FILOSOFIA COMO ESTRATÉGIA DE EDUCAÇÃO
DOI:
https://doi.org/10.3738/nucleus.v1i1.227Keywords:
Diálogo. Cidadania. Cooperação. Filosofia. AutonomiaAbstract
This present article aims to observe and to identify how. Ethies and Civic Education are being built in the daily teaching process, specially by the teaching of Philosophy. The goal of this article is to analise a 4 th grade class of a private high school from Ituverava. The teaching of Pilosophy in a classroom with children aged from 9 to 10 years old has brought significant results when teaching and exercising the investigative dialoque. This citzenship practice is developed by comprehension and cooperation throughout a contextualized work.Downloads
Published
2010-07-28
Issue
Section
Articles
License
À revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores. A provas finais não serão obrigatoriamente enviadas aos autores. Os trabalhos publicados passam a ser propriedade da revista. As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.How to Cite
FILOSOFIA COMO ESTRATÉGIA DE EDUCAÇÃO. (2010). Nucleus, 1(1). https://doi.org/10.3738/nucleus.v1i1.227